Asettuminen Akureyriin


Eldin Whale Watching Akureyri



Hei kaikille Suomeen!

Päivät täällä on menneet todella nopeasti. Torstaina 5.4. oli minun ensimmäinen työpäiväni. Se oli todella jännittävää. Eniten minua ehkä jännitti se, että kuinka pärjään englannin kielen taidoillani, mutta päivä sujui leppoisasti. Aluksi tietenkin puhe on aika sekavaa, kun ei ole puhunut tällä tavalla englantia jatkuvasti, mutta aina olen tullut ymmärretyksi täällä.


Ensiksi minulle opetettiin yrityksen omaa varaus järjestelmää ja sen jälkeekin pääsin jo ensimmäiselle valas kierrokselle veneellä. Olin siellä enemmän seuraajana ja tarkkailin, miten henkilökunta toimii siellä. Kierros kesti noin 3-4 tuntia. 
Asiakkaat vietiin bussilla toiselle satamalle, koska yrityksen oma laiva oli huollettavana. 
Bussissa istuin yhdysvaltalaisen miehen vieressä ja hän katsoi jääkiekkoa puhelimesta ja siitä sitten aloimme keskustelemaan. Oli hienoa kuulla, kuinka hän oli kiinnostunut siitä, että Suomessa on oma pesäpallopeli. Suomesta hän parhaiten tiesi hänen lempi formula kuljettajat Kimi Räikkösen ja Mika Häkkisen. Se on hauska tunne, että joku tietää Suomesta muutakin kuin vain sen pääkaupungin. 
Saavuttuamme Hjalteyrin satamaan kaikki asiakkaat menivät pukemaan itselleen lämpimät haalarit. Matkan alettua opas kertoi turvallisuus asioista ja mitä kierros tulisi pitämään sisällään. Veneellä lähdimme suuntamaan kohti pohjoista. Maisemat olivat ällistyttävät. Molemmilla puolilla näkyi lumiset vuoristot ja kaukaisuudessa aukesi tie merelle. Valitettavasti tällä reissuilla ei valaita näkynyt. Jos kierroksella ei näy valaita, asiakkaat saavat korvauslipun, jolla he pääsevät uudelle kierrokselle Akureyrissa tai Reykjavikissa kahden vuoden sisällä. Se on minun mielestä reilu käytäntö.


Ensimmäisellä valas kierroksella!


Palattuamme takaisin Akureyriin kävin lounastamassa paikallisessa kahvilassa Berliinissä. Siellä söin kinkku-juusto leivän ja pienen salaatti annoksen. 
Loppupäivän ajan olin vain toimistossa ja minulle kerrottiin enemmän käytänteistä ja koitin mahdollisimman paljon kysellä heiltä yrityksestä.


Toisena työpäivänä perjantaina 6.4. olin koko päivän toimistolla ja syvennyin siellä tapahtuviin asioihin. Pääsin vastaamaan muutamaan sähköpostiin ja opettelin itse varausjärjestelmän käyttöä. Myös minulle esitettiin heidän matkamuistokauppaa ja pääsin myös kerran kokeilemaan kassan käyttöä. Päivä meni todella nopeasti, kun oli taas paljon kaikkea uutta opittavaa. 
Illalla menin vielä kävelemään lähimmälle ruokakaupalle ja tutustuin sen valikoimaan.







Ruokakauppa

Lauantaina oli minun ensimmäinen vapaapäivä ja menin kunnolla tutustumaan keskustaan. Akureyrissä oli jo yksi Salpauksen opiskelija Noora, joka näytti minulle paikkoja. Päätimme aamusta mennä paikalliseen maauimalaan, josta löytyi lämpösiä altaita ulkoa. Sen jälkeen kiertelimme kaupoissa, paikallisessa ostoskeskuksessa ja kävimme syömässä. Illalla meitä odotti paikallinen lumilautailukilpailu.


Akureyri Thermal Pool

Sunnuntain olen vain relaillut ja valmistautunut tulevaa viikkoa varten. Alhaalla on kuvia alueesta, lumilautailukisoista, nähtävyyksistä ja huoneestani.

Aurinoista kevättä kaikille!


AK EXTREME SNOWBOARDING COMPETITION








AKUREYRIN NÄHTÄVYYKSIÄ JA KAUPUNGIN KUVAA

Kahvila Ilmur
Akureyrin kirkko

Akureyrin pääkatu

Lunta löytyy vielä Akureyristä


KULTTUURIKESKUS HOF




Pieni upea yksityiskohta liikenteessä





ASUNTOLA

Ovi asuntolalle



Kommentit

  1. Vau upeita kuvia ! Hienoa, että olet päässyt jo ensimmäiselle valassafarille!

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Matkani ensimmäiset päivät

Elämyksien kuukausi

Elämä valassafarilla